Pozycjonowanie strony biura rachunkowego należy do trudniejszych wyzwań w SEO. Konkurencja z roku na rok stale rośnie, strony ewoluują i w przypadku dużych miast, znalezienie się w TOP-10 wymaga zaawansowanych rozwiązań. Jako, że od wielu lat świadczymy usługi dla klientów z Krakowa, postanowiliśmy przygotować analizę oraz wskazać działania, aby nowa strona biura rachunkowego znalazła się w czołówce wyników wyszukiwania.
W niniejszej analizie przedstawiamy skuteczne metody oraz szacujemy koszty związane z lokalnym pozycjonowaniem strony biura rachunkowego. Dla potrzeb analizy wybraliśmy Kraków – miasto liczące prawie 800 000 mieszkańców. Dzięki zastosowaniu profesjonalnych strategii SEO, pozycjonowana witryna szybko i bezpiecznie dotrze do TOP-10. Po kilku tygodniach strona zacznie przyciągać klientów i budzić uznanie w lokalnym środowisku.
Na potrzebę poniższego audytu wybraliśmy jedno, duże miasto wojewódzkie – Kraków. Przygotowaliśmy analizę, na którą składają się 3 frazy: jedna główna oraz dwie dodatkowe. Suma miesięcznych wyszukiwań przekracza 3000, co w praktyce zapewnia pełny zasięg do wszystkich mieszkańców aglomeracji krakowskiej.
Fraza Główna | Ilość wyszukiwań | Konkurencyjność |
---|---|---|
biuro rachunkowe kraków | 1900 | Duża |
Frazy dodatkowe | Ilość wyszukiwań | Konkurencyjność |
---|---|---|
księgowość kraków | 880 | Duża |
biuro księgowe kraków | 260 | Średnia |
Analiza wybranych fraz:
Pod lupę wzięliśmy wszystkie strony TOP-10, a wnioski są następujące:
Nowoczesne, zoptymalizowane strony: Większość stron z TOP-10 i poza prezentuje się nowocześnie i posiada solidną optymalizację na poziomie 90/100 punktów SEO. Wśród liderów są ogólnopolskie firmy, więc posiadają rozbudowaną strukturę, elementy interaktywne (czat / liveCall), a także treści w postaci poradników lub wpisów. W pierwszej dziesiątce znajdziemy kilka stron, które są rzadko aktualizowane, więc pozycjonowana witryna powinna posiadać dużo treści i regularnie publikować kolejne.
Baza wiedzy lub blog: Większość stron z TOP-10 (i niżej) prowadzi bloga lub bazę wiedzy, ale w kilku przypadkach publikacje nie są regularne. Niektóre blogi mają zaledwie kilka wpisów (ostatnie sprzed, np: 9 miesięcy), więc pozycjonowana witryna stawiając na publikację 3-4 wpisów miesięcznie, szybciej osiągnie pozycje w TOP-10.
Profil linkowy: Czołówka stron z TOP-3, w tym ogólnopolskie marki, skupia się na budowaniu solidnego profilu linkowego. Pozostałe strony mają niski autorytet domeny (często 0 lub niewiele powyżej), a także po 40-50 backlinków. To dobra informacja dla nowych stron, którym wystarczy 25 mocnych linków, aby w krótkim czasie osiągnąć wyższe pozycji od konkurencji.
Wysokie pozycje serwisów: W TOP-10 znajdują się ogólnopolskie marki. Są to platformy o bardzo dobrych statystykach i nawiązanie z nimi konkurencji będzie wymagało dłuższych działań SEO. Ich domeny mają wysoki autorytet (30/40+) oraz kilka tysięcy linków przychodzących.
Analiza konkurencji wykazała, że biura rachunkowe w Krakowie prezentują rozbudowane strony o nowoczesnym wyglądzie i odpowiedniej strukturze, osiągające wysoki poziom optymalizacji SEO (pomiędzy 80-90/100 punktów). Wśród dominujących witryn znajdują się ogólnopolskie marki posiadające wysoki autorytet domeny i systematycznie rozbudowujące swoje treści. Kluczowym elementem utrzymania wysokich pozycji jest publikowanie treści SEO (wpisy, poradniki), a także pozyskiwanie linków z serwisów branżowych.
Po przeanalizowaniu kilkudziesięciu stron z branży rachunkowości, nasze wnioski są następujące:
Nowoczesna, kompaktowa strona: Strona biura rachunkowego powinna być kompaktowa oraz intuicyjna w nawigacji, a przy tym posiadać elementy umożliwiające interakcję jak czat lub liveCall. Klienci, zazwyczaj firmy, szukając solidnego biura księgowego chcą znać cenę usług oraz zakres współpracy chwilę po przejściu na stronę. Łatwa nawigacja zdecydowanie podniesie poziom U/X na stronie.
Blog z wpisami: Większość stron z czołówki i spoza TOP-10 posiada bloga, ale publikacje nie są regularne. Aby osiągnąć wysokie pozycje i skutecznie je utrzymać należy publikować od 2 do 4 wpisów miesięcznie. Z analizy wynika, że publikacja 12 wysokiej jakości wpisów powinno zapewnić pozycję w TOP-10.
Optymalizacja na poziomie 95/100: Podczas gdy strony konkurencji mają SEO na poziomie 80-90/100 punktów, pozycjonowana strona powinna mieć ich więcej – 95. Solidna optymalizacja, obejmująca zarówno aspekty techniczne, jak i treść jest absolutnym numerem 1 przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań pozycjonerskich. Choć zdarza się to rzadko, osiągnięcie umownych 95 punktów może sprawić, że strona z marszu pojawi się w TOP-10.
Wartościowe backlinki: Domena musi posiadać wartościowe backlinki, które budują jej autorytet (domain authority). Jak już wiemy, konkurencja w Krakowie w większości przykłada się do tego aspektu. Pozyskanie 25 mocnych linków lub 50 branżowych wzmocni pozycjonowaną domenę, a to przy poprawnej optymalizacji natychmiast da efekty. Najczęściej w postaci pozycji w TOP-10.
Zadbana i nowoczesna strona, regularne publikacje blogowe, optymalizacja na poziomie 95/100 oraz wartościowe backlinki to elementy, które zapewnią witrynie miejsce w TOP-10. Pozycjonowanie strony internetowej biura rachunkowego w zależności od metody zajmie od 60 do 90 dni.
Żeby pozycjonowanie strony biura rachunkowego było bezpieczne i dało skuteczne efekty, należy postawić na treść oraz linki. W początkowej fazie SEO, działania off-site (linkowanie) i on-site (treść na stronie) będą się dzielić po połowie. Po osiągnięciu pozycji w TOP-10 stosunek off-site SEO powinien wynosić 40%, a on-site SEO – 60%. Oto nasz plan osiągnięcia pozycji w TOP-10:
Optymalizacja strony głównej lub zakładki lokalnej: W pierwszej fazie należy skoncentrować się na optymalizacji strony głównej lub dedykowanej zakładki dla frazy „biuro rachunkowe Kraków / księgowość Kraków […]” do możliwie maksymalnego poziomu, tj. 95-100 punktów SEO.
Unikalne treści usług przekraczające 5000 znaków: Konkurencja w większości przypadków publikuje treści w sposób wyczerpujący. Ale nie wszyscy. Unikatowe treści są nie tylko atrakcyjne dla użytkowników, ale także doceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Pozycjonowana zakładka powinna zawierać treści przekraczające 5000 znaków, co pozwoli zyskać przewagę nad konkurencją.
Wzmocnienie domeny pakietem linków: Domenę należy wzmocnić przy użyciu pakietu 25/50 linków firmowych lub branżowych. Dzięki temu wzrośnie jej autorytet, a to niemal natychmiast przełoży się na wzrost pozycji w Google. Pozyskiwanie linków można rozpocząć w każdej chwili, nawet przed optymalizacją strony.
Pozycjonowanie blogiem: W przypadku tej branży, blog będzie istotny od samego początku pozycjonowania. Należy skonstruować idealny profil linków wewnętrznych, gdzie tematyka artykułów będzie obejmować szczegóły usług księgowych, np. „Nowy ład – jak zmienił realia rachunkowości?”. Do osiągnięcia pozycji w TOP-10 dla wszystkich fraz będzie potrzebnych około 12 wpisów, a do utrzymania pozycji – 2 lub 3wpisy miesięcznie.
Powyższa strategia SEO obejmuje zarówno aspekty techniczne, jak i te dotyczące treści. To sprawi, że pozycjonowana strona stanie się nie tylko atrakcyjna dla wyszukiwarek, ale przede wszystkim dla potencjalnych klientów. Warto regularnie monitorować konkurencję i mieć na uwadze, że szybko zauważy nową stronę w TOP-10, co może zmobilizować ją do aktywnego pozycjonowania własnej witryny.
Poniżej przedstawiamy analizę kosztów pozycjonowania strony biura rachunkowego, uwzględniając różne modele współpracy. Wskazujemy również przybliżony czas potrzebny do osiągnięcia pozycji w TOP-10.
a) Pozycjonowanie bez umowy:
– optymalizacja 1 zakładki: 400,00 zł
– pakiet 25 linków „Elite Link 1”: 400,00 zł
– Wpisy blogowe (12 artykułów): 3600,00 zł
Łącznie przewidywane koszty: 4400,00 zł netto
b) Pozycjonowanie w modelu abonamentowym
Korzystając z modelu abonamentowego koszt pozycjonowania wyniesie 900,00 zł / miesięcznie, a czas potrzebny do osiągnięcia pozycji w TOP-10 to około 3 miesiące.
Łącznie przewidywane koszty: 900,00 zł / miesięcznie
c) Pozycjonowanie z płatnością za efekty: umowa na 12 lub 24 miesiące
Koszt pozycjonowania frazy po osiągnięciu przez nią pozycji w TOP-10*:
– biuro rachunkowe Kraków: od 275,00 do 450,00 zł / miesięcznie
– księgowość Kraków: od 150,00 do 250,00 zł / miesięcznie
– biuro księgowe Kraków: od 80,00 do 100,00 zł / miesięcznie
Łącznie przewidywane koszty: od 505,00 do 625,00 zł / miesięcznie
Czas potrzebny do osiągnięcia pozycji w TOP-10 w modelu pozycjonowania za efekty to około 60-90 dni.
*- podane kwoty dotyczą umowy na 12 miesięcy. W przypadku umowy na 24 miesiące koszty są niższe o 10%.
Oferujemy kompleksowe pozycjonowanie stron w Krakowie, które pomoże zwiększyć widoczność Twojej witryny w tym mieście. Nasza strategia pozycjonowania opiera się na białych metodach SEO, które zapewniają TOP-10 w wynikach wyszukiwania Google.
Pomimo bardzo dużej konkurencji i wszelkich atutów stron z czołówki wyników wyszukiwania, wypromowanie nowej witryny do TOP-10 będzie wymagało około 100 dni intensywnego działania. Strona z dużą ilością zoptymalizowanej treści i przyjaznej nawigacji zapewni widoczność, zaś pozyskiwanie backlinków pozycje w TOP-10. Kluczem do wysokich pozycji zawsze jest regularność w aspektach, o które nie dba konkurencja, dlatego powyższa strategia będzie skuteczna.
Jeśli prowadzisz biuro rachunkowego w Krakowie i chcesz zwiększyć widoczność swojej strony internetowej, to zapraszamy do skorzystania z naszej oferty. Pomożemy Ci osiągnąć zamierzone cele i finalnie znaleźć w TOP-10 wyników wyszukiwania.