Pozycjonowanie strony fryzjera to poruszanie się po konkurencyjnym środowisku. Branża od lat składa się z dziesiątek tysięcy specjalistów, którzy chcąc pozyskiwać klientów z wyszukiwarki internetowej, muszą inwestować w pozycjonowanie. Mogłoby się wydawać, że przy dużej konkurencji pozycjonowanie strony fryzjera będzie kosztowne i długotrwałe, ale to nieprawda. Choć dla większości klientów pierwszym wyborem są firmy z mapy Google, to bycie w TOP-10 organicznych wyników również gwarantuje nowych klientów.
W niniejszej analizie przedstawiamy skuteczne metody oraz szacujemy koszty związane z lokalnym pozycjonowaniem strony internetowej salonu fryzjerskiego. Dla potrzeb analizy wybraliśmy Nowy Sącz – średniej wielkości miasto liczące 80 000 mieszkańców. Dzięki zastosowaniu profesjonalnych strategii SEO, pozycjonowana witryna szybko i bezpiecznie dotrze do TOP-10, przyciągając dużą liczbę zainteresowanych klientów.
Do przeprowadzenia poniższego audytu wybraliśmy jedno miasto – Nowy Sącz. Przygotowaliśmy analizę, na którą składają się 3 frazy: jedna główna oraz dwie dodatkowe. Suma miesięcznych wyszukiwań przekracza 3000, co w praktyce zapewnia pełny zasięg do wszystkich mieszkańców Nowego Sącza i okolic.
Fraza Główna | Ilość wyszukiwań | Konkurencyjność |
---|---|---|
fryzjer nowy sącz | 2400 | Duża |
Frazy dodatkowe | Ilość wyszukiwań | Konkurencyjność |
---|---|---|
salon fryzjerski nowy sącz | 140 | Średnia |
fryzjer nowy sacz | 590 | Duża |
Analiza wybranych fraz:
Pod lupę wzięliśmy obecnych liderów w TOP-10, a wnioski są następujące:
Nowoczesne, zoptymalizowane strony: Większość stron z TOP-1 0 prezentuje się nowocześnie i posiada solidną optymalizację. Witryny są schludne i choć w niektórych przypadkach nieaktualizowane, posiadają najważniejsze elementy, czyli opisy usług.
Baza wiedzy lub blog: Zaledwie kilka stron z TOP-10 posiada jakąkolwiek dodatkową treść, prócz opisów usług. To dobra informacja dla pozycjonowanych stron, gdyż wystarczy im odrobina treści SEO, aby zyskać wyższe pozycje.
Profil linkowy: Wszystkie strony oprócz serwisów oraz Facebooka mają ubogi profil linkowy. Swoje pozycje zawdzięczają głównie lokalizacji oraz temu, iż w zasadzie wszystkie strony konkurencyjne mają podobną ilość treści.
Wysokie pozycje serwisów: W TOP-10 znajdują się branżowe serwisy związane z tematyką fotografii, strony na Facebooku oraz witryny miasta Nowy Sącz. Są to platformy o bardzo dobrych statystykach i konkurowanie z nimi będzie wymagało więcej czasu.
Analiza konkurencji wykazała, że większość stron w TOP-10/20 posiada spore rezerwy do pozycjonowania. W wynikach wyszukiwania dominują duże serwisy, ale nawiązanie z nimi walki o wyższą pozycję nie będzie trudne. Kompaktowa, dobrze zoptymalizowana strona z aktywnym blogiem bardzo szybko osiągnie pozycje w czołówce.
Po przeanalizowaniu kilkudziesięciu stron z branży fryzjerskiej, nasze wnioski są następujące:
Nowoczesna, kompaktowa strona: Strona salonu fryzjerskiego być kompaktowa oraz intuicyjna w nawigacji, a przy tym posiadać elementy interaktywne jak czat lub liveCall. Osoby szukające fryzjera chcą znać cenę usługi i termin wizyty (lub przyjazdu) zaraz po przejściu na stronę. Łatwa nawigacja zdecydowanie podniesie poziom U/X na stronie.
Blog z wpisami: Strony w zasadzie nie posiadają bloga. Aby osiągnąć wysokie pozycje i skutecznie je utrzymać wystarczy publikacja 2 wpisów miesięcznie. Z analizy wynika, że publikacja 10 wysokiej jakości wpisów powinno zapewnić pozycję w TOP-10.
Optymalizacja na poziomie 95/100: Optymalizacja u konkurencji kształtuje się na poziomie 80-90/100 punktów SEO. Pozycjonowana strona powinna mieć ich więcej – 95. Solidna optymalizacja, obejmująca zarówno aspekty techniczne, jak i treść jest absolutnym numerem 1 przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań pozycjonerskich. W przypadku tej branży osiągnięcie umownych 95 punktów może sprawić, że strona z marszu pojawi się w TOP-10.
Wartościowe backlinki: Domena musi posiadać wartościowe backlinki, które budują jej autorytet (domain authority). Jak już wiemy, konkurencja w Nowym Sączu nie przykłada się do tego aspektu, co daje przewagę nowym stronom. Pozyskanie 25 mocnych linków wzmocni pozycjonowaną domenę, a to przy możliwie maksymalnej optymalizacji natychmiast da efekty. Najczęściej w postaci pozycji w TOP-10.
Kompaktowa, intuicyjna strona, regularne publikacje blogowe, optymalizacja na poziomie 95/100 oraz wartościowe backlinki to elementy zapewniające miejsce w TOP-10. Pozycjonowanie strony internetowej fryzjera w zależności od metody zajmie od 60 do 90 dni.
Aby pozycjonowanie strony fryzjera było bezpieczne i skuteczne, należy wdrożyć prostą strategię. W początkowej fazie SEO, działania off-site (linkowanie) i on-site (treść na stronie) będą się dzielić po połowie. Po osiągnięciu pozycji w TOP-10 stosunek off-site SEO powinien wynosić 20%, a on-site SEO – 80%. Oto nasz plan osiągnięcia pozycji w TOP-10:
Optymalizacja strony głównej lub zakładki lokalnej: W pierwszej fazie należy skoncentrować się na optymalizacji strony głównej lub dedykowanej zakładki dla frazy „fryzjer Nowy Sącz / salon fryzjerski Nowy Sącz […]” do możliwie maksymalnego poziomu, tj. 95-100 punktów SEO.
Unikalne treści przekraczające 5000 znaków: Pozycjonowana zakładka powinna zawierać treści przekraczające 5000 znaków, co pozwoli zyskać przewagę nad konkurencją. Z całego TOP-10 tylko 2 strony mają opisy usług przekraczające 4000 znaków. To samo tyczy się opisów poszczególnych usług. Ich długość również powinna przekraczać 5000 znaków.
Wzmocnienie domeny pakietem linków: Domenę należy wzmocnić przy użyciu pakietu 25 linków firmowych lub branżowych. Dzięki temu wzrośnie jej autorytet, a to niemal natychmiast przełoży się na wzrost pozycji w Google. Pozyskiwanie linków można rozpocząć w każdej chwili, nawet przed optymalizacją strony.
Pozycjonowanie blogiem: Konkurencja nie pozycjonuje się blogiem, dlatego publikując wpisy, strona szybko zyska wysokie pozycje. Należy skonstruować idealny profil linków wewnętrznych, gdzie tematyka artykułów będzie obejmować szczegóły wybranych usług fryzjerskich, np. „Balejaż – jak przygotować włosy do farbowania?”. Do osiągnięcia pozycji w TOP-10 dla wszystkich fraz będzie potrzebnych 10 wpisów, a do utrzymania pozycji – 2 wpisy miesięcznie.
Powyższa strategia SEO obejmuje zarówno aspekty techniczne, jak i te dotyczące treści. To sprawi, że pozycjonowana strona stanie się nie tylko atrakcyjna dla wyszukiwarek, ale przede wszystkim dla potencjalnych klientów.
Poniżej przedstawiamy analizę kosztów pozycjonowania strony fryzjera, uwzględniając różne modele współpracy. Wskazujemy również przybliżony czas potrzebny do osiągnięcia pozycji w TOP-10.
a) Pozycjonowanie bez umowy:
– optymalizacja 1 zakładki: 400,00 zł
– pakiet 25 linków „Elite Link 1”: 400,00 zł
– Wpisy blogowe (10 artykułów): 3000,00 zł
Łącznie przewidywane koszty: 3800,00 zł netto
b) Pozycjonowanie w modelu abonamentowym
Korzystając z modelu abonamentowego koszt pozycjonowania wyniesie 600,00 zł / miesięcznie, a czas potrzebny do osiągnięcia pozycji w TOP-10 to około 3 miesiące.
Łącznie przewidywane koszty: 600,00 zł / miesięcznie
c) Pozycjonowanie z płatnością za efekty: umowa na 12 lub 24 miesiące
Koszt pozycjonowania frazy po osiągnięciu przez nią pozycji w TOP-10*:
– fryzjer Nowy Sącz: od 450,00 do 600,00 zł / miesięcznie
– salon fryzjerski Nowy Sącz: od 60,00 do 80,00 zł / miesięcznie
– fryzjer Nowy Sącz: od 150,00 do 250,00 zł / miesięcznie
Łącznie przewidywane koszty: od 660,00 do 930,00 zł / miesięcznie
Czas potrzebny do osiągnięcia pozycji w TOP-10 w modelu pozycjonowania za efekty to około 60-90 dni.
*- podane kwoty dotyczą umowy na 12 miesięcy. W przypadku umowy na 24 miesiące koszty są niższe o 10%.
Oferujemy kompleksowe pozycjonowanie stron w Nowym Sączu, które pomoże zwiększyć widoczność Twojej witryny w tym mieście. Nasza strategia pozycjonowania opiera się na białych metodach SEO, które zapewniają TOP-10 w wynikach wyszukiwania Google.
Na pierwszy rzut oka konkurencja wśród fryzjerów w Nowym Saczu jest duża. Owszem, dominują serwisy oraz strony na Facebooku, jednak większość klientów sprawdza także witryny z TOP-10 organicznych wyników. Strony z pierwszej dziesiątki nie przykładają się do SEO, dlatego fraza „fryzjer Nowy Sącz” jest atrakcyjna do pozycjonowania i warto się zastanowić nad inwestycją, która zacznie się zwracać po około 3 miesiącach.
Jeśli prowadzisz salon fryzjerski na terenie Nowego Sącza i chcesz zwiększyć widoczność swojej strony internetowej, to zapraszamy do skorzystania z naszej oferty. Zajmiemy się Twoją stroną, która w krótkim czasie osiągnie stabilne pozycje w TOP-10!