Pozycjonowanie strony fryzjera to poruszanie się po konkurencyjnym środowisku. Branża od lat składa się z dziesiątek tysięcy specjalistów, którzy chcąc pozyskiwać klientów z wyszukiwarki internetowej, muszą inwestować w pozycjonowanie. Mogłoby się wydawać, że przy dużej konkurencji pozycjonowanie strony fryzjera będzie kosztowne i długotrwałe, ale to nieprawda. Choć dla większości klientów pierwszym wyborem są firmy z mapy Google, to bycie w TOP-10 organicznych wyników również gwarantuje nowych klientów.
W niniejszej analizie przedstawiamy skuteczne metody oraz szacujemy koszty związane z lokalnym pozycjonowaniem strony internetowej salonu fryzjerskiego. Dla potrzeb analizy wybraliśmy Nowy Sącz – średniej wielkości miasto liczące 80 000 mieszkańców. Dzięki zastosowaniu profesjonalnych strategii SEO, pozycjonowana witryna szybko i bezpiecznie dotrze do TOP-10, przyciągając dużą liczbę zainteresowanych klientów.
Do przeprowadzenia poniższego audytu wybraliśmy jedno miasto – Nowy Sącz. Przygotowaliśmy analizę, na którą składają się 3 frazy: jedna główna oraz dwie dodatkowe. Suma miesięcznych wyszukiwań przekracza 3000, co w praktyce zapewnia pełny zasięg do wszystkich mieszkańców Nowego Sącza i okolic.
Fraza Główna | Ilość wyszukiwań | Konkurencyjność |
---|---|---|
fryzjer nowy sącz | 2400 | Duża |
Frazy dodatkowe | Ilość wyszukiwań | Konkurencyjność |
---|---|---|
salon fryzjerski nowy sącz | 140 | Średnia |
fryzjer nowy sacz | 590 | Duża |
Analiza wybranych fraz:
Pod lupę wzięliśmy obecnych liderów w TOP-10, a wnioski są następujące:
Nowoczesne, zoptymalizowane strony: Większość stron z TOP-1 0 prezentuje się nowocześnie i posiada solidną optymalizację. Witryny są schludne i choć w niektórych przypadkach nieaktualizowane, posiadają najważniejsze elementy, czyli opisy usług.
Baza wiedzy lub blog: Zaledwie kilka stron z TOP-10 posiada jakąkolwiek dodatkową treść, prócz opisów usług. To dobra informacja dla pozycjonowanych stron, gdyż wystarczy im odrobina treści SEO, aby zyskać wyższe pozycje.
Profil linkowy: Wszystkie strony oprócz serwisów oraz Facebooka mają ubogi profil linkowy. Swoje pozycje zawdzięczają głównie lokalizacji oraz temu, iż w zasadzie wszystkie strony konkurencyjne mają podobną ilość treści.
Wysokie pozycje serwisów: W TOP-10 znajdują się branżowe serwisy związane z tematyką fotografii, strony na Facebooku oraz witryny miasta Nowy Sącz. Są to platformy o bardzo dobrych statystykach i konkurowanie z nimi będzie wymagało więcej czasu.
Analiza konkurencji wykazała, że większość stron w TOP-10/20 posiada spore rezerwy do pozycjonowania. W wynikach wyszukiwania dominują duże serwisy, ale nawiązanie z nimi walki o wyższą pozycję nie będzie trudne. Kompaktowa, dobrze zoptymalizowana strona z aktywnym blogiem bardzo szybko osiągnie pozycje w czołówce.
Po przeanalizowaniu kilkudziesięciu stron z branży fryzjerskiej, nasze wnioski są następujące:
Nowoczesna, kompaktowa strona: Strona salonu fryzjerskiego być kompaktowa oraz intuicyjna w nawigacji, a przy tym posiadać elementy interaktywne jak czat lub liveCall. Osoby szukające fryzjera chcą znać cenę usługi i termin wizyty (lub przyjazdu) zaraz po przejściu na stronę. Łatwa nawigacja zdecydowanie podniesie poziom U/X na stronie.
Blog z wpisami: Strony w zasadzie nie posiadają bloga. Aby osiągnąć wysokie pozycje i skutecznie je utrzymać wystarczy publikacja 2 wpisów miesięcznie. Z analizy wynika, że publikacja 10 wysokiej jakości wpisów powinno zapewnić pozycję w TOP-10.
Optymalizacja na poziomie 95/100: Optymalizacja u konkurencji kształtuje się na poziomie 80-90/100 punktów SEO. Pozycjonowana strona powinna mieć ich więcej – 95. Solidna optymalizacja, obejmująca zarówno aspekty techniczne, jak i treść jest absolutnym numerem 1 przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań pozycjonerskich. W przypadku tej branży osiągnięcie umownych 95 punktów może sprawić, że strona z marszu pojawi się w TOP-10.
Wartościowe backlinki: Domena musi posiadać wartościowe backlinki, które budują jej autorytet (domain authority). Jak już wiemy, konkurencja w Nowym Sączu nie przykłada się do tego aspektu, co daje przewagę nowym stronom. Pozyskanie 25 mocnych linków wzmocni pozycjonowaną domenę, a to przy możliwie maksymalnej optymalizacji natychmiast da efekty. Najczęściej w postaci pozycji w TOP-10.
Kompaktowa, intuicyjna strona, regularne publikacje blogowe, optymalizacja na poziomie 95/100 oraz wartościowe backlinki to elementy zapewniające miejsce w TOP-10. Pozycjonowanie strony internetowej fryzjera w zależności od metody zajmie od 60 do 90 dni.
Aby pozycjonowanie strony fryzjera było bezpieczne i skuteczne, należy wdrożyć prostą strategię. W początkowej fazie SEO, działania off-site (linkowanie) i on-site (treść na stronie) będą się dzielić po połowie. Po osiągnięciu pozycji w TOP-10 stosunek off-site SEO powinien wynosić 20%, a on-site SEO – 80%. Oto nasz plan osiągnięcia pozycji w TOP-10:
Optymalizacja strony głównej lub zakładki lokalnej: W pierwszej fazie należy skoncentrować się na optymalizacji strony głównej lub dedykowanej zakładki dla frazy „fryzjer Nowy Sącz / salon fryzjerski Nowy Sącz […]” do możliwie maksymalnego poziomu, tj. 95-100 punktów SEO.
Unikalne treści przekraczające 5000 znaków: Pozycjonowana zakładka powinna zawierać treści przekraczające 5000 znaków, co pozwoli zyskać przewagę nad konkurencją. Z całego TOP-10 tylko 2 strony mają opisy usług przekraczające 4000 znaków. To samo tyczy się opisów poszczególnych usług. Ich długość również powinna przekraczać 5000 znaków.
Wzmocnienie domeny pakietem linków: Domenę należy wzmocnić przy użyciu pakietu 25 linków firmowych lub branżowych. Dzięki temu wzrośnie jej autorytet, a to niemal natychmiast przełoży się na wzrost pozycji w Google. Pozyskiwanie linków można rozpocząć w każdej chwili, nawet przed optymalizacją strony.
Pozycjonowanie blogiem: Konkurencja nie pozycjonuje się blogiem, dlatego publikując wpisy, strona szybko zyska wysokie pozycje. Należy skonstruować idealny profil linków wewnętrznych, gdzie tematyka artykułów będzie obejmować szczegóły wybranych usług fryzjerskich, np. „Balejaż – jak przygotować włosy do farbowania?”. Do osiągnięcia pozycji w TOP-10 dla wszystkich fraz będzie potrzebnych 10 wpisów, a do utrzymania pozycji – 2 wpisy miesięcznie.
Powyższa strategia SEO obejmuje zarówno aspekty techniczne, jak i te dotyczące treści. To sprawi, że pozycjonowana strona stanie się nie tylko atrakcyjna dla wyszukiwarek, ale przede wszystkim dla potencjalnych klientów.
Oferujemy kompleksowe pozycjonowanie stron w Nowym Sączu, które pomoże zwiększyć widoczność Twojej witryny w tym mieście. Nasza strategia pozycjonowania opiera się na białych metodach SEO, które zapewniają TOP-10 w wynikach wyszukiwania Google.
Poniżej przedstawiamy analizę kosztów pozycjonowania strony fryzjera, uwzględniając różne modele współpracy. Wskazujemy również przybliżony czas potrzebny do osiągnięcia pozycji w TOP-10.
a) Pozycjonowanie bez umowy:
– optymalizacja 1 zakładki: 400,00 zł
– pakiet 25 linków „Elite Link 1”: 400,00 zł
– Wpisy blogowe (10 artykułów): 3000,00 zł
Łącznie przewidywane koszty: 3800,00 zł netto
b) Pozycjonowanie w modelu abonamentowym
Korzystając z modelu abonamentowego koszt pozycjonowania wyniesie 600,00 zł / miesięcznie, a czas potrzebny do osiągnięcia pozycji w TOP-10 to około 3 miesiące.
Łącznie przewidywane koszty: 600,00 zł / miesięcznie
c) Pozycjonowanie z płatnością za efekty: umowa na 12 lub 24 miesiące
Koszt pozycjonowania frazy po osiągnięciu przez nią pozycji w TOP-10*:
– fryzjer Nowy Sącz: od 450,00 do 600,00 zł / miesięcznie
– salon fryzjerski Nowy Sącz: od 60,00 do 80,00 zł / miesięcznie
– fryzjer Nowy Sącz: od 150,00 do 250,00 zł / miesięcznie
Łącznie przewidywane koszty: od 660,00 do 930,00 zł / miesięcznie
Czas potrzebny do osiągnięcia pozycji w TOP-10 w modelu pozycjonowania za efekty to około 60-90 dni.
*- podane kwoty dotyczą umowy na 12 miesięcy. W przypadku umowy na 24 miesiące koszty są niższe o 10%.
Na pierwszy rzut oka konkurencja wśród fryzjerów w Nowym Saczu jest duża. Owszem, dominują serwisy oraz strony na Facebooku, jednak większość klientów sprawdza także witryny z TOP-10 organicznych wyników. Strony z pierwszej dziesiątki nie przykładają się do SEO, dlatego fraza „fryzjer Nowy Sącz” jest atrakcyjna do pozycjonowania i warto się zastanowić nad inwestycją, która zacznie się zwracać po około 3 miesiącach.
Jeśli prowadzisz salon fryzjerski na terenie Nowego Sącza i chcesz zwiększyć widoczność swojej strony internetowej, to zapraszamy do skorzystania z naszej oferty. Zajmiemy się Twoją stroną, która w krótkim czasie osiągnie stabilne pozycje w TOP-10!