Pozycjonowanie strony hydraulika może wydawać się trudnym zadaniem, zwłaszcza wobec silnej konkurencji na rynku. Jednakże, istnieje wiele niewykorzystanych możliwości, które można wykorzystać, aby osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Choć branża wydaje się być bardzo konkurencyjna, kluczem do sukcesu okazuje się odpowiednio dostarczana wartość dla użytkowników, zwłaszcza poprzez unikatowe treści. Nawet w mniejszych miejscowościach, gdzie konkurencja nie jest tak zacięta jak w większych miastach, regularne dostarczanie wartościowych publikacji może przynieść znaczący wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania.
Wybraliśmy Rzeszów, miasto o 200 tysięcznej liczbie mieszkańców, aby przeprowadzić naszą analizę. Mimo teoretycznie dużej konkurencji w branży, naszym celem jest poznanie unikalnych cech rynku lokalnego oraz opracowanie strategii pozycjonowania, które pozwolą naszym klientom osiągnąć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Nasz audyt ma za zadanie dostarczyć głębokiej wiedzy na temat branży oraz wskazać konkretne działania, które przyczynią się do wprowadzenia nowej strony do TOP-10 wyników wyszukiwania.
Na potrzebę poniższej analizy wybraliśmy jedno miasto wojewódzkie – Rzeszów. Przygotowaliśmy analizę, na którą składa się jedna fraza główna. Suma miesięcznych wyszukiwań wynosi prawie 600, co oznacza sporą konkurencję.
Fraza Główna | Ilość wyszukiwań | Konkurencyjność |
---|---|---|
hydraulik rzeszów | 590 | Duża |
Analiza wybranych fraz:
Pod lupę wzięliśmy obecnych liderów w TOP-10, a wnioski są następujące:
Przewaga serwisów: W rankingu mamy do czynienia z 7 serwisami oraz 3 stronami, gdzie fraza „hydraulik” oraz miasto są w nazwie domeny. Strony z TOP-10 wyglądają podobnie, są standardowe i w większości zawierające minimum treści.
Średnia optymalizacja SEO: Oprócz kilku stron, pozostałe nie podejmują żadnych działań SEO. Świadczą o tym wyniki optymalizacji, gdzie dla TOP-10 średnia nie przekracza 85 punktów.
Profil linkowy: Liderzy, a więc serwisy z ofertami pracy oraz Facebook mają dobry profil linkowy, ale strony już niekoniecznie. W całym TOP-20 jest zaledwie garstka domen, których autorytet przekracza 1 punkt. Równie przeciętnie wyglądają linki przychodzące. Oprócz liderów nikt nie dba o ten aspekt.
Średniej jakości content: W obecnych czasach ilość oraz jakość treści ma fundamentalne znaczenie w pozycjonowaniu i pozyskiwaniu klientów. Lwia część stron posiada tylko informacje ogólne, czasem na jednej stronie. Brakuje opisów usług oraz wpisów pokazujących branżę od środka.
Analiza konkurencji wykazała, że nie potrzeba wielkich nakładów, aby osiągnąć pozycję w TOP-10. Większość stron nie prowadzi działań SEO, a przy tym ich strony mają dużo elementów do poprawy. Kompaktowa, ale wyposażona w treści strona szybko zadebiutuje w czołówce rankingu.
Po przeanalizowaniu kilkudziesięciu stron hydraulików w Rzeszowie, nasze wnioski są następujące:
Wizytówka: Strona hydraulika nie musi być bardzo rozbudowana. Wystarczy 5 zakładek z opisem działalności oraz usług, a także blog z wpisami. Witryna powinna być przede wszystkim szybka oraz łatwa w nawigacji. Drugorzędne znaczenie ma jej wygląd, ponieważ większość stron wygląda podobnie, standardowo.
Blog lub strony produktów: Prawie nikt z konkurencji nie prowadzi bloga. Podobnie ze szczegółowym opisem usług. Treść ma duże znaczenie dla algorytmów, ale dla potencjalnych klientów jeszcze większe. Inwestycja w kilkanaście artykułów sprawi, że strona uzyska wysokie pozycje, a następnie ich utrzymanie będzie wymagać zaledwie 1-2 wpisów miesięcznie.
Optymalizacja na poziomie 90/100: Strony z TOP-10 mają średnią 80 punktów SEO. Pozycjonowana strona powinna mieć ich więcej – przynajmniej 90. Solidna optymalizacja, obejmująca zarówno aspekty techniczne, jak i treść jest absolutnym numerem 1 przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań pozycjonerskich. Choć zdarza się to rzadko, osiągnięcie umownych 95 punktów może sprawić, że strona z marszu pojawi się w TOP-10.
Wartościowe backlinki: Domena musi posiadać wartościowe backlinki, które budują jej autorytet (domain authority). Konkurencja w Rzeszowie ma mało linków przychodzących. Pozyskanie 25 mocnych backlinków wzmocni pozycjonowaną domenę, a to przy poprawnej optymalizacji natychmiast da efekty. Najczęściej w postaci pozycji w TOP-10.
Wizytówka z łatwą nawigacją, rozbudowane opisy produktów i usług, optymalizacja na poziomie minimum 90/100 oraz wartościowe backlinki to elementy zapewniające miejsce w TOP-10. Pozycjonowanie strony hydraulika w zależności od metody zajmie od 60 do 90 dni.
Aby strona internetowa hydraulika znalazła się w TOP-10 wyników wyszukiwania w Rzeszowie, należy ją uzbroić w wartościowe linki oraz treści. W początkowej fazie SEO, działania off-site (linkowanie) i on-site (treść na stronie) będą się dzielić po połowie. Po osiągnięciu pozycji w TOP-10 stosunek off-site SEO powinien wynosić 70%, a on-site SEO – 30%. Oto nasz plan osiągnięcia pozycji w TOP-10:
Optymalizacja strony głównej lub zakładki lokalnej: W początkowej fazie należy skoncentrować się na optymalizacji strony głównej lub dedykowanej zakładki dla frazy „hydraulik Rzeszów” do poziomu 90-100 punktów SEO.
Treść i opisy usług przekraczające 3000 znaków: Pozycjonowana zakładka powinna zawierać treści przekraczające 5000 znaków, a strony produktów – 3000 zzs. Konkurencja ma krótkie lub średniej długości teksty, dlatego należy je tworzyć znacznie dłuższe – przynajmniej o 30%.
Wzmocnienie domeny pakietem linków: Domenę należy wzmocnić przy użyciu pakietu 25 linków firmowych lub branżowych. Dzięki temu wzrośnie jej autorytet, a to niemal natychmiast przełoży się na wzrost pozycji w Google. Linkowanie można rozpocząć w każdym momencie, nawet przed optymalizacją strony.
Pozycjonowanie blogiem: Prawie nikt z TOP-10 nie prowadzi bloga, dlatego będzie on istotnym elementem pozycjonowania. W pierwszej fazie będzie wzmacniał główne zakładki, a po osiągnięciu TOP-10 utrzymywał frazy na wysokich pozycjach. Trzeba skonstruować idealny profil linków wewnętrznych, gdzie tematyka artykułów będzie omawiać usługi hydrauliczne, np. „Hydraulik radzi – jak wybierać rury?”. Do osiągnięcia pozycji w TOP-10 dla wszystkich fraz będzie potrzebnych 10 wpisów, a do utrzymania pozycji – 2 wpisy miesięcznie.
Powyższa strategia SEO obejmuje zarówno aspekty techniczne, jak i te dotyczące treści. To sprawi, że pozycjonowana strona stanie się nie tylko atrakcyjna dla wyszukiwarek, ale przede wszystkim dla potencjalnych klientów. W TOP-10 istnieje wiele przestrzeni dla nowych stron, które stosując powyższą strategię znajdą w niej swoje miejsce.
Poniżej przedstawiamy analizę kosztów pozycjonowania strony hydraulika, uwzględniając różne modele współpracy. Wskazujemy również przybliżony czas potrzebny do osiągnięcia pozycji w TOP-10.
a) Pozycjonowanie bez umowy:
– optymalizacja 1 zakładki: 400,00 zł
– pakiet 25 linków „Elite Link 1”: 400,00 zł
– Wpisy blogowe (10 artykułów): 3000,00 zł
Łącznie przewidywane koszty: 3800,00 zł netto
b) Pozycjonowanie w modelu abonamentowym
Korzystając z modelu abonamentowego koszt pozycjonowania wyniesie 600,00 zł / miesięcznie, a czas potrzebny do osiągnięcia pozycji w TOP-10 to około 3 miesiące.
Łącznie przewidywane koszty: 600,00 zł / miesięcznie
c) Pozycjonowanie z płatnością za efekty: umowa na 12 lub 24 miesiące
Koszt pozycjonowania frazy po osiągnięciu przez nią pozycji w TOP-10*:
– hydraulik Rzeszów: od 150,00 do 250,00 zł / miesięcznie
Łącznie przewidywane koszty: od 150,00 do 250,00 zł / miesięcznie
Czas potrzebny do osiągnięcia pozycji w TOP-10 w modelu pozycjonowania za efekty to około 60-90 dni.
*- podane kwoty dotyczą umowy na 12 miesięcy. W przypadku umowy na 24 miesiące koszty są niższe o 10%.
Oferujemy kompleksowe pozycjonowanie stron w Rzeszowie, które pomoże zwiększyć widoczność Twojej witryny w tym mieście. Nasza strategia pozycjonowania opiera się na białych metodach SEO, które zapewniają TOP-10 w wynikach wyszukiwania Google.
Konkurencja wśród rzeszowskich hydraulików w wyszukiwarce Google tylko pozornie wydaje się duża. W rzeczywistości nowa, dobrze zoptymalizowana strona z domeną o autorytecie przekraczającym 5 punktów nie będzie miała problemów z uzyskaniem pozycji w TOP-10. Poza TOP-30 już właściwie nie widać stron firmowych, co także pokazuje, że fraza jest aktualnie bardzo atrakcyjna do pozycjonowania. Utrzymanie zdobytych pozycji także będzie proste, ponieważ należy je oprzeć na blogu, a przy braku aktywności konkurencji raz zdobyta pozycja będzie stabilna. Na długi czas.
Jeśli interesuje Cię pozycjonowanie hydraulika w Rzeszowie, serdecznie zapraszamy do skorzystania z naszych usług. Opracujemy skuteczną strategię SEO, która zapewni Ci pozycje w TOP-10 wyników wyszukiwania.