Pozycjonowanie witryny adwokata jest jednym z największych wyzwań dla agencji specjalizujących się w SEO. W każdym mieście, konkurencja w tej branży jest zazwyczaj bardzo silna, co sprawia, że osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania jest niezwykle trudne. Kluczem do sukcesu jest posiadanie kompleksowej i silnie zbudowanej strony internetowej, która nie tylko zapewnia wartościowe treści, ale również posiada solidny autorytet w dziedzinie prawniczej. Warto zauważyć, że obserwujemy tendencję, gdzie znaczna część witryn adwokatów znajdujących się w TOP-10 dla większych miast cechuje się słabymi statystykami domeny, co stwarza potencjał dla nowych, lepiej zoptymalizowanych i bardziej kompleksowych stron.
W ramach naszej analizy przedstawiamy skuteczne strategie pozycjonowania oraz dokładnie szacujemy koszty związane z lokalnym pozycjonowaniem witryny adwokata. Naszym obszarem badawczym jest Rzeszów – miasto z liczbą mieszkańców przekraczającą 200 tysięcy. Poprzez wykorzystanie profesjonalnych technik SEO, dążymy do szybkiego i skutecznego osiągnięcia pozycji w TOP-10, co pomoże w przyciągnięciu większej liczby klientów oraz w budowaniu uznania w lokalnym środowisku prawniczym.
Do przeprowadzenia analizy SEO wybraliśmy jedno miasto wojewódzkie – Rzeszów. Przygotowaliśmy analizę, na którą składają się 3 frazy: jedna główna oraz dwie dodatkowe. Suma miesięcznych wyszukiwań przekracza 2700, co w praktyce zapewnia pełny zasięg do wszystkich mieszkańców aglomeracji rzeszowskiej.
Fraza Główna | Ilość wyszukiwań | Konkurencyjność |
---|---|---|
adwokat rzeszów | 1900 | Duża |
Frazy dodatkowe | Ilość wyszukiwań | Konkurencyjność |
---|---|---|
radca prawny rzeszów | 590 | Duża |
prawnik rzeszów | 210 | Średnia |
Analiza wybranych fraz:
Pod lupę wzięliśmy obecnych liderów w TOP-10, a wnioski są następujące:
Schematyczne, podobne strony: Większość stron z TOP-10, a nawet TOP-10 prezentuje się podobnie, czyli schematycznie, jednak posiada solidną optymalizację. Czołowe witryny posiadają rozbudowaną strukturę, elementy interaktywne (czat / liveCall), a także treści, najczęściej w postaci wpisów blogowych. Większość stron nie jest aktualizowana na bieżąco, co daje przewagę nowym konkurentom.
Baza wiedzy lub blog: Większość stron z TOP-10 prowadzi bloga lub bazę wiedzy, ale wpisy nie są dodawane regularnie. Nie mają takiej potrzeby, ponieważ witryny z TOP-30 również postępują tak samo, co w efekcie wygasza rywalizację o najwyższe pozycje.
Profil linkowy: Czołówka stron z TOP-10 skupia się na link buildingu. Liderzy mają powyżej 1000 linków przychodzących oraz autorytet domeny na poziomie 20. Pozostałe strony mają niski autorytet domeny (często 0 lub niewiele powyżej), a także po 30-40. Aby w krótkim czasie osiągnąć wyższe pozycji od konkurencji wystarczy pakiet solidnych linków.
Analiza konkurencji wykazała, że adwokaci w Rzeszowie prezentują rozbudowane, ale schematyczne strony internetowe osiągające wysoki poziom optymalizacji SEO (pomiędzy 80-90/100 punktów). Wśród dominujących witryn znajdują się strony z nazwą miasta w adresie, posiadające wysoki autorytet domeny i systematycznie rozbudowujące swoje treści. Kluczowym elementem utrzymania wysokich pozycji jest publikowanie treści SEO (wpisy, poradniki), a także pozyskiwanie linków z serwisów branżowych.
Po przeanalizowaniu wszystkich stron z TOP-30 branży prawnej, nasze wnioski są następujące:
Nowoczesna, kompaktowa strona: Strona adwokata powinna być kompaktowa oraz intuicyjna w nawigacji, a przy tym posiadać elementy interaktywne jak czat lub liveCall – zaledwie 3 strony z czołówki je posiadają. Osoby szukające porady prawnej chciałyby otrzymać choćby wskazówkę zaraz po wejściu na stronę. Łatwa nawigacja zdecydowanie podniesie poziom U/X na stronie, a to przełoży się na wzrost sprzedaży (rezerwacji porady).
Blog z wpisami: Większość stron posiada bloga lub rozbudowane zakładki pojedynczych usług. W około 70% przypadków publikacje nie są regularne. Aby osiągnąć wysokie pozycje i skutecznie je utrzymać wystarczy publikacja 2-4 wpisów miesięcznie. Z analizy wynika, że publikacja 20 wysokiej jakości wpisów powinno zapewnić pozycję w TOP-10.
Optymalizacja na poziomie 95/100: Podczas gdy konkurencja utrzymuje się na poziomie 80-90/100 punktów SEO, pozycjonowana strona powinna mieć ich więcej – 95. Solidna optymalizacja, obejmująca zarówno aspekty techniczne, jak i treść jest absolutnym numerem 1 przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań pozycjonerskich. Choć zdarza się to rzadko, osiągnięcie umownych 95 punktów może sprawić, że strona z marszu pojawi się w TOP-10.
Wartościowe backlinki: Domena musi posiadać wartościowe backlinki, które budują jej autorytet (domain authority). Czołówka stron w Rzeszowie dba o wysoki autorytet domeny (od 14 do 22 punktów), ale większość oscyluje wokół 5 punktów. Pozyskanie 25 mocnych linków wzmocni pozycjonowaną domenę, a to przy poprawnej optymalizacji natychmiast da efekty. Najczęściej w postaci pozycji w TOP-10.
Kompaktowa i łatwa w nawigacji strona, rozbudowana treść lub regularne publikacje blogowe, optymalizacja na poziomie 95/100 oraz wartościowe backlinki to elementy zapewniające miejsce w TOP-10. Pozycjonowanie strony internetowej adwokata w Rzeszowie w zależności od metody zajmie od 75 do 100 dni.
Aby pozycjonowanie strony adwokata było bezpieczne i skuteczne, należy wdrożyć bardzo prostą strategię. W początkowej fazie SEO, działania off-site (linkowanie) i on-site (treść na stronie) będą się dzielić 70% do 30%. Po osiągnięciu pozycji w TOP-10 stosunek off-site SEO powinien wynosić 30%, a on-site SEO – 70%. Oto nasz plan osiągnięcia pozycji w TOP-10:
Optymalizacja strony głównej lub zakładki lokalnej: W pierwszej fazie należy skoncentrować się na optymalizacji strony głównej lub dedykowanej zakładki dla frazy „adwokat Rzeszów / prawnik Rzeszów […]” do możliwie maksymalnego poziomu, tj. 95-100 punktów SEO.
Rozbudowane opisy usług przekraczające 2000 znaków: Unikatowe treści są nie tylko atrakcyjne dla użytkowników, ale także doceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Pozycjonowana zakładka powinna zawierać treści przekraczające 2000 znaków, co pozwoli zyskać przewagę nad konkurencją. Niektóre witryny z TOP-10 mają zaledwie po kilka zdań na temat każdej usługi.
Wzmocnienie domeny pakietem linków: Domenę należy wzmocnić przy użyciu pakietu 50 linków firmowych lub branżowych. Dzięki temu wzrośnie jej autorytet, a to niemal natychmiast przełoży się na wzrost pozycji w Google. Pozyskiwanie linków można rozpocząć w każdej chwili, nawet przed optymalizacją strony.
Pozycjonowanie blogiem: Jeśli strona nie będzie posiadać rozbudowanej struktury, warto rozważyć pozycjonowanie blogiem. Należy skonstruować idealny profil linków wewnętrznych, gdzie tematyka artykułów będzie obejmować szczegóły wybranych dziedzin prawa, np. „Prawo spadkowe – jak otrzymać spadek w 2023 roku?”. Do osiągnięcia pozycji w TOP-10 dla wszystkich fraz będzie potrzebnych 20 wpisów, a do utrzymania pozycji – 4 wpisy miesięcznie.
Branża radców prawnych jest konkurencyjna, dlatego filarem pozycjonowania będzie przede wszystkim maksymalna optymalizacja oraz duża ilość treści. Powyższa strategia SEO obejmuje zarówno aspekty techniczne, jak i te dotyczące treści. Zastosowanie jej sprawi, że pozycjonowana strona stanie atrakcyjna dla wyszukiwarek i osiągnie pozycje w TOP-10 wyników wyszukiwania dla Rzeszowa.
Poniżej przedstawiamy analizę kosztów pozycjonowania strony adwokata, uwzględniając różne modele współpracy. Wskazujemy również przybliżony czas potrzebny do osiągnięcia pozycji w TOP-10.
a) Pozycjonowanie bez umowy:
– optymalizacja 1 zakładki: 400,00 zł
– pakiet 25 linków „Elite Link 1”: 400,00 zł
– Wpisy blogowe (20 artykułów): 6000,00 zł
Łącznie przewidywane koszty: 6800,00 zł netto
b) Pozycjonowanie w modelu abonamentowym
Korzystając z modelu abonamentowego koszt pozycjonowania wyniesie 900,00 zł / miesięcznie, a czas potrzebny do osiągnięcia pozycji w TOP-10 to około 3 miesiące.
Łącznie przewidywane koszty: 900,00 zł / miesięcznie
c) Pozycjonowanie z płatnością za efekty: umowa na 12 lub 24 miesiące
Koszt pozycjonowania frazy po osiągnięciu przez nią pozycji w TOP-10*:
– adwokat Rzeszów: od 275,00 do 450,00 zł / miesięcznie
– radca prawny Rzeszów: od 150,00 do 250,00 zł / miesięcznie
– prawnik Rzeszów: od 80,00 do 100,00 zł / miesięcznie
Łącznie przewidywane koszty: od 505,00 do 800,00 zł / miesięcznie
Czas potrzebny do osiągnięcia pozycji w TOP-10 w modelu pozycjonowania za efekty to około 75-100 dni.
*- podane kwoty dotyczą umowy na 12 miesięcy. W przypadku umowy na 24 miesiące koszty są niższe o 10%.
Oferujemy kompleksowe pozycjonowanie stron w Rzeszowie, które pomoże zwiększyć widoczność Twojej witryny w tym mieście. Nasza strategia pozycjonowania opiera się na białych metodach SEO, które zapewniają TOP-10 w wynikach wyszukiwania Google.
Pozycjonowanie strony adwokata w konkurencyjnym środowisku miast powyżej 100 tysięcy mieszkańców, takiego jak Rzeszów, wymaga uwzględnienia kilku kluczowych czynników. Dobre rezultaty osiągniemy poprzez rozbudowaną stronę z silnym autorytetem domeny, treściami przekraczającymi 2000 znaków, regularnym publikacjom i wartościowym backlinki. Nasza strategia SEO koncentruje się na optymalizacji technicznej i treściowej, umożliwiając osiągnięcie pozycji w TOP-10, w około 75-100 dni.
Jeśli zależy Ci na skutecznej strategii pozycjonowania dla kancelarii w Rzeszowie, serdecznie zapraszamy do skorzystania z naszej oferty, która przyczyni się do zwiększenia widoczności Twojej strony, co przełoży się na nowych klientów.