W obliczu stale rosnącej liczby urządzeń elektronicznych, posiadanie zaufanego serwisu staje się nie tylko wygodą, ale wręcz koniecznością. Firma oferująca profesjonalne usługi serwisowe może skorzystać z lokalnego pozycjonowania, aby dotrzeć do klientów w swoim mieście. Osiągnięcie wysokich pozycji w Google umożliwi skuteczną promocję usług w lokalnej społeczności, co przełoży się na wzrost rozpoznawalności i zaufania klientów.
Na potrzebę poniższej analizy wybraliśmy jedno miasto wojewódzkie – Rzeszów. Przygotowaliśmy analizę, na którą składają się 4 frazy: jedna główna oraz trzy dodatkowe. Suma liczby miesięcznych wyszukiwań przekracza 2000, a w praktyce pełny zasięg do wszystkich mieszkańców aglomeracji rzeszowskiej.
Fraza Główna | Ilość wyszukiwań | Konkurencyjność |
---|---|---|
serwis komputerowy rzeszów | 720 | Duża |
Frazy dodatkowe | Ilość wyszukiwań | Konkurencyjność |
---|---|---|
pogotowie komputerowe rzeszów | 820 | Duża |
serwis laptopów rzeszów | 440 | Średnia |
naprawa komputerów rzeszów | 320 | Średnia |
Analiza wybranych fraz:
Serwis komputerowy Rzeszów (ilość wyszukiwań: 720, konkurencja: duża): Duże zainteresowanie tym zapytaniem wskazuje sporą konkurencję, jednak w TOP-10 istnieje dużo przestrzeni dla przynajmniej 3 nowych stron internetowych. Pozycjonowanie tej frazy będzie wymagać implementacji bloga zapleczowego.
Pogotowie komputerowe Rzeszów (ilość wyszukiwań: 820, konkurencja: duża): Najbardziej pożądana fraza w tej branży, co wymaga zaawansowanego pozycjonowania, aby uplasować stronę w TOP-3. Podobnie, jak w przypadku frazy głównej, mamy do czynienia z tymi samymi stronami w TOP-10. Osiągnięcie pozycji w TOP-10 będzie szybkie poprzez publikowanie wpisów na blogu.
Serwis laptopów Rzeszów (ilość wyszukiwań: 440, konkurencja: średnia): Fraza jest popularna, jednak ciągle w fazie trendowej, a przy tym konkurencja w postaci znanych sklepów RTV i AGD. Jej pozycjonowanie będzie na podobnym poziomie trudności, co dwie poprzednie frazy.
Naprawa komputerów Rzeszów (ilość wyszukiwań: 320, konkurencja: średnia): Fraza o najmniejszym zainteresowaniu w puli i zarazem najłatwiejsza w pozycjonowaniu. W TOP-10 znajdziemy te same strony firmowe, co dla pozostałych fraz. Co rzuca się w oczy to fakt, że całe TOP-20 w zasadzie niewiele robi, aby podnosić tę pozycję. W związku z tym nowe witryny mogą przy niewielkim nakładzie finansowym szybko znaleźć się w TOP-10.
Pod lupę wzięliśmy obecnych liderów w TOP-10, a wnioski są następujące:
Nowoczesność i optymalizacja: Zaledwie kilka stron prezentuje się nowocześnie i posiada solidną optymalizację. To oznacza, że istnieje duży potencjał dla nowych graczy, którzy zainwestują w atrakcyjny, zoptymalizowany interfejs.
Kilka zakładek w TOP-10: Dwie strony dominujące w TOP-10 posiadają przynajmniej dwie zakładki w tym rankingu. To świadczy o ich stabilności i zdolności do utrzymania się na wysokich pozycjach. Z drugiej strony pokazuje brak działań konkurencji z pozycji od TOP-20 do TOP-50.
One-Page w TOP-3: Jedna strona, mimo że jest typu one-page, z niewielką ilością treści oraz niskim Domain Authority (0/100), zdobywa miejsce w TOP-10 (obecnie top-3). To dowód, że nawet minimalistyczne strony mogą być wysoko w rankingu.
Profil linkowy: Zaledwie niewielka liczba stron w TOP-10 skupia się na budowaniu solidnego profilu linkowego. Większość witryn ma autorytet domeny na niskim poziomie, a jedna nie ma go wcale.
Wysokie pozycje serwisów: W TOP-10 znajduje się serwis Oferteo, a w TOP-20 również Cylex, Olx, Pkt i Favore. To świadczy o średniej konkurencji w tej branży, gdyż takie platformy również zajmują pozycje w czołówce.
Analiza konkurencji wykazała, że choć istnieje pewne rywalizowanie o pozycje, to w rzeczywistości niewiele stron skupia się na kompleksowym podejściu do optymalizacji. Skoncentrowanie się na kluczowych elementach, takich jak nowoczesność, profil linkowy i treść, będzie kluczem do szybkiego awansu w rankingu. Branża, mimo pewnej konkurencji, jest otwarta na nowych graczy, którzy podejdą do pozycjonowania z rzetelnością, a przede wszystkim konsekwencją. W efekcie będą mogli liczyć na wysokie pozycje w Google.
Po przeanalizowaniu kilkudziesięciu stron z branży serwisów komputerowych, nasze wnioski są następujące:
Lekka i nowoczesna strona: Strona serwisu komputerowego powinna być przede wszystkim szybka i nowoczesna. Większość konkurencji nie dba o ten aspekt, a w kilku przypadkach mamy do czynienia z brakiem responsywności. Witryna nie musi być „cukierkowa”, a techniczna. Osoby szukające serwisu chcą znać cenę usługi i termin wykonania zaraz po przejściu na stronę. Zaledwie garstka stron w TOP-10 zadbała o ten aspekt, a większość wymaga „naklikania” aby poznać konkrety oferty.
Blog z wpisami: Kilka stron posiada bloga, ale publikacje nie są regularne. Aby osiągnąć wysokie pozycje i skutecznie je utrzymać wystarczy publikacja 2-4 wpisów miesięcznie. Z analizy wynika, że publikacja 10 wysokiej jakości wpisów powinno zapewnić pozycję w TOP-10.
Optymalizacja na poziomie 95/100: Podczas gdy konkurencja utrzymuje się poniżej 90 punktów w ocenie optymalizacji, pozycjonowana strona powinna mieć ich więcej – 95. Solidna optymalizacja, obejmująca zarówno aspekty techniczne, jak i treść jest absolutnym numerem 1 przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań pozycjonerskich. Choć zdarza się to rzadko, osiągnięcie umownych 95 punktów może sprawić, że strona z marszu pojawi się w TOP-10.
Wartościowe backlinki: Domena musi posiadać wartościowe backlinki, które budują jej autorytet (domain authority). Jak już wiemy, konkurencja w Rzeszowie nie przykłada się do tego aspektu, co daje przewagę nowym stronom. Pozyskanie 25 mocnych linków wzmocni pozycjonowaną domenę, a to przy poprawnej optymalizacji natychmiast da efekty. Najczęściej w postaci pozycji w TOP-10.
Nowoczesność i lekkość strony, regularne publikacje blogowe, optymalizacja na poziomie 95/100 oraz wartościowe backlinki to elementy zapewniające miejsce w TOP-10. Pozycjonowanie serwisu komputerowego w zależności od metody zajmie od 45 do 120 dni.
Aby strona serwisu komputerowego w Rzeszowie znalazła się na szczycie rankingu, należy uzbroić ją w kilka elementów. W początkowej fazie SEO, działania off-site (linkowanie) i on-site (treść na stronie) będą się dzielić po połowie. Po osiągnięciu pozycji w TOP-10 stosunek off-site SEO powinien wynosić 20%, a on-site SEO – 80%. Oto nasz plan osiągnięcia pozycji w TOP-10:
Optymalizacja strony głównej lub zakładki lokalnej: W pierwszej fazie należy skoncentrować się na optymalizacji strony głównej lub dedykowanej zakładki dla frazy „Serwis komputerowy Rzeszów / pogotowie komputerowe Rzeszów […]” do poziomu 95 punktów SEO.
Unikalne treści przekraczające 5000 znaków: Unikatowe treści są nie tylko atrakcyjne dla użytkowników, ale także doceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Pozycjonowana zakładka powinna zawierać treści przekraczające 5000 znaków, co postawi ją w wyraźnej przewadze nad konkurencją. Witryny konkurencyjne posiadają dużo krótsze treści.
Wzmocnienie domeny pakietem linków: Domenę należy wzmocnić przy użyciu pakietu 25 linków firmowych lub branżowych. Dzięki temu wzrośnie jej autorytet, a to niemal natychmiast przełoży się na wzrost pozycji w Google. Pozyskiwanie linków można rozpocząć w każdej chwili, nawet przed optymalizacją strony.
Pozycjonowanie blogiem: Blogowanie to najważniejszy element w późniejszym etapie naszej strategii, bo nie tylko podnosi stronę, ale również pozwala utrzymywać jej wysokie pozycje. Należy skoncentrować się na publikowaniu treści, które nie tylko pozycjonują stronę, ale także dostarczają wiedzy użytkownikom. Trzeba skonstruować idealny profil linków wewnętrznych, gdzie tematyka artykułów będzie obejmować szczegóły każdej usługi serwisowej, np. „Serwis płyty głównej asus”. Do osiągnięcia pozycji w TOP-10 dla wszystkich fraz będzie potrzebnych 10 wpisów, a do utrzymania pozycji – 2 wpisy miesięcznie.
Pozycjonowanie obrazków: W odróżnieniu od konkurencji, nowa strona powinna pozycjonować obrazki. To często niedoceniany element, gdzie poprawnie podpisana grafika znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania. Algorytmy Google zwracają szczególną uwagę na optymalizację grafik i premiują te witryny w głównych wynikach wyszukiwania.
Powyższa strategia SEO obejmuje zarówno aspekty techniczne, jak i te dotyczące treści. To sprawi, że pozycjonowana strona stanie się nie tylko atrakcyjna dla wyszukiwarek, ale przede wszystkim dla potencjalnych klientów.
Poniżej przedstawiamy analizę kosztów pozycjonowania serwisu komputerowego, uwzględniając różne modele współpracy. Wskazujemy również przybliżony czas potrzebny do osiągnięcia pozycji w TOP-10.
a) Pozycjonowanie bez umowy:
– optymalizacja 1 zakładki: 400,00 zł
– pakiet 25 linków „Elite Link 1”: 400,00 zł
– Wpisy blogowe (10 artykułów): 3000,00 zł
Łącznie przewidywane koszty: 3800,00 zł brutto
b) Pozycjonowanie w modelu abonamentowym
Korzystając z modelu abonamentowego koszt pozycjonowania wyniesie 600,00 zł / miesięcznie, a czas potrzebny do osiągnięcia pozycji w TOP-10 to około 4 miesiące.
Łącznie przewidywane koszty: 600,00 zł / miesięcznie
c) Pozycjonowanie z płatnością za efekty: umowa na 12 lub 24 miesiące
Koszt pozycjonowania frazy po osiągnięciu przez nią pozycji w TOP-10*:
– serwis komputerowy Rzeszów: od 150,00 do 250,00 zł / miesięcznie
– pogotowie komputerowe Rzeszów: od 150,00 do 250,00 zł / miesięcznie
– serwis laptopów Rzeszów: od 100,00 do 150,00 zł / miesięcznie
– naprawa komputerów Rzeszów: od 100,00 do 150,00 zł / miesięcznie
Łącznie przewidywane koszty: od 500,00 do 800,00 zł / miesięcznie
Czas potrzebny do osiągnięcia pozycji w TOP-10 w modelu pozycjonowania za efekty to około 45-60 dni.
*- podane kwoty dotyczą umowy na 12 miesięcy. W przypadku umowy na 24 miesiące koszty są niższe o 10%.
Oferujemy kompleksowe pozycjonowanie stron w Nowym Sączu, które pomoże zwiększyć widoczność Twojej witryny w tym mieście. Nasza strategia pozycjonowania opiera się na legalnych metodach SEO, które zapewniają TOP-10 w wynikach wyszukiwania Google.
Reasumując, w świetle analizy kosztów oraz potencjału rynku w Rzeszowie, inwestycja w pozycjonowanie serwisu komputerowego ma duży sens. Z jednej strony panuje stagnacja w TOP-10, co z pewnością może zniechęcać, zwłaszcza nowe firmy do pozycjonowania. Z drugiej strony owa stagnacja jest niebezpieczna, bo gdy pojawi się nowa, dobrze zoptymalizowana strona z dużą ilością treści SEO, wówczas całe TOP-10 czekają roszady.
Choć powyższa analiza dotyczy Rzeszowa, to jednak pozycjonowanie serwisu komputerowego będzie bardzo podobne dla pozostałych, dużych miast. W końcu kluczem w tak konkurencyjnej branży zawsze będą mocne linki i treści pozycjonujące – im więcej, tym lepiej, im większa konkurencja.
Jeśli prowadzisz serwis komputerowy na terenie Rzeszowa i dążysz do zwiększenia widoczności swojej strony internetowej, to zapraszamy do skorzystania z naszych usług pozycjonowania, które pomogą Ci osiągnąć zamierzone cele i finalnie znaleźć na szczycie wyników wyszukiwania!