Strony WWW | Pozycjonowanie

Nofollow dofollow – czym się różnią?

nofollow dofollow

Nofollow dofollow. Linki, odnośniki, odsyłacze – ich zadaniem jest ułatwianie nawigacji użytkownikom oraz robotom wyszukiwarek internetowych. Mowa głównie o nawigacji pomiędzy podstronami w obrębie strony internetowej lub pomiędzy serwisami.

Czym różni się link nofollow i dofollow?

Czym dokładnie różnią się od siebie linki nofollow/dofollow? Otóż, każdy odnośnik może być oznaczony jednym z dwóch atrybutów – nofollow lub dofollow. Aby wyjaśnić, kiedy stosujemy atrybut nofollow, należy wiedzieć, że służy on do tego, by nie kierować robota wyszukiwarki do określonej zakładki. W ten sposób, choć użytkownik może samodzielnie zdecydować, czy chce kliknąć w dany odnośnik, robot Google zostaje poinformowany, by tego nie robił. Atrybut nofollow często pojawia się w kontekście pozycjonowania. W niektórych katalogach nie wolno stosować atrybutu „dofollow” w przypadku świeżych domen o zerowym autorytecie. Oznaczenie nofollow warto stosować w przypadku podejrzanej zawartości, której nie da się w pełni moderować na bieżąco. Na przykład w przypadku odnośników w komentarzach użytkowników.

Z kolei, link dofollow działa w odwrotny sposób, kierując robota wyszukiwarki do zawartości odsyłacza. W SEO ma to ogromne znaczenie, szczególnie w przypadku stosowania linkowania wewnętrznego. Dzięki niemu, indeksowanie nowych treści lub podstron odbywa się w szybkim tempie.

Linki nofollow dofollow - podsumowanie

Jeżeli na Twojej stronie internetowej znajdują się zakładki, których nie chcesz kierować do robotów Google, warto oznaczyć atrybutem nofollow wszystkie podstrony w pliku robots.txt. Pamiętaj, aby plik ten znajdował się w sekcji head strony internetowej. Właściciele witryn opartych o CMS WordPress i korzystający z wtyczki Yoast mogą wykluczyć stronę z indeksowania poprzez zaznaczenie tej opcji z poziomu edytora strony.

Jeśli potrzebujesz wsparcia w optymalizacji swojej strony pod kątem struktury linkowania wewnętrznego, skontaktuj się z nami. Sprawdzimy Twoją stronę pod kątem linków nofollow / dofollow i przygotujemy raport z rekomendacjami działań. 

Linkowanie stron internetowych

Jeśli chcesz zwiększyć widoczność swojej witryny w wynikach wyszukiwania i zyskać na pozycji, wybierz naszą usługę linkowania stron internetowych. Zadbamy o budowę wartościowych linków, które przyciągną ruch i pomogą Twojej stronie osiągnąć wyższe pozycje w Google.

od 369,00 zł / brutto

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

- Ostatnie wpisy

Zapisz się do newslettera
Otrzymasz dostęp do ekskluzywnych poradników Premium oraz zniżki do 5% na nasze usługi.
icon