Strony WWW | Pozycjonowanie

SERP – co to jest?

SERP

SERP – Search Engine Result Page, ponieważ tak się nazywa strona wyników wyszukiwania, odgrywa ogromną rolę w świecie Internetu. Miliony ludzi na całym świecie codziennie przeglądają wyniki SERP, szukając informacji, produktów i usług. Wyniki te można sprawdzić ręcznie, podobnie jak to robiliśmy od lat, wpisując bezpośrednio adres google.com w przeglądarkę. Ze względu na fakt, że korzystamy z tych wyników wyszukiwania na co dzień, warto poznać je dokładniej.

SERP - strona wyników wyszukiwania

SERP jest stroną, która pokazuje wyniki wyszukiwania w odniesieniu dla konkretnej frazy kluczowej, czyli zapytania. Wyniki dzielimy na organiczne (bezpłatne) oraz organiczne (płatne, Google Ads). W zawartości strony mogą się znaleźć także szybkie odpowiedzi DA (Direct Answers), czyli wizytówka Google Moja Firma, zdjęcia w Google grafika, wzmianki we wiadomościach oraz mapki.

Na poszczególny wiersz wyniku wyszukiwania składają się:

a) tytuł strony – zwykle pobierany ze znacznika „meta title” strony,
adres URL strony,

b) description – opis strony, najczęściej pobierany z znacznika „meta description” danej podstrony/zakładki.

Optymalizacja meta tagów

Jeśli opisy SEO na Twojej stronie nie odpowiadają wytycznym Google, zamów naszą usługę optymalizacji meta tagów – sprawdzimy ją pod kątem SEO i wprowadzimy skuteczne rozwiązania, które pomogą Ci osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania oraz przyciągnąć większą liczbę odwiedzających.

400,00 zł / brutto

Optymalizacja SERP

Kluczem do uzyskania wysokich pozycji jest poprawna optymalizacja danej podstrony/zakładki, czyli uzupełnienie wyżej wymienionych składowych. Dziś jest to o wiele prostsze, ponieważ istnieje wiele narzędzi (min. Google Analitycs, Screaming Frog, Yoast SEO), które wskazują elementy do poprawy i podpowiadają, co należy zrobić aby strona/podstrona została poprawie zoptymalizowana.

Optymalizacja wyniku wyszukiwania na stronie SERP zwiększa współczynnik CTR. Poprzez odpowiednie nawoływanie (i nawigowanie) do interakcji CTA (call to action) zwiększamy liczbę zapytań poprzez naszą stronę. 

Podsumowanie

Miliony ludzi na całym świecie codziennie korzystają z wyszukiwarek, szukając informacji, produktów i usług. SERP to miejsce, gdzie witryny walczą o pozycje, by przyciągnąć uwagę użytkowników. Ważne jest zrozumienie, że wyniki można kontrolować i zoptymalizować, aby osiągnąć lepsze pozycje i zwiększyć współczynnik klikalności (CTR).

Jeśli szukasz wsparcia w optymalizacji wyników wyszukiwania i pozycjonowaniu swojej witryny, zapraszamy do konsultacji lub skorzystania z naszych usług. Chętnie pomożemy Ci w osiągnięciu wyższych pozycji szybko i bezpiecznie!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

- Ostatnie wpisy

Zapisz się do newslettera
Otrzymasz dostęp do ekskluzywnych poradników Premium oraz zniżki do 5% na nasze usługi.
icon