Pozycjonowanie strony fotografa. Wyszukiwarka Google od dawna pozostaje konkurencyjnym środowiskiem do pozyskiwania klientów dla branży usług fotograficznych. To nadal platforma pierwszego wyboru, jeśli szukamy, np: fotografa ślubnego. Choć konkurencja w większości miast bywa wysoka, warto inwestować w pozycjonowanie, ponieważ pozycja w TOP-10 lub wyższa gwarantuje zainteresowanie nowych klientów. Fotografia to specyficzna branża, w której konwersja sprzedaży jest bardzo wysoka nawet dla stron z trzeciej dziesiątki wyników wyszukiwania (30+).
W niniejszej analizie przedstawiamy skuteczne metody oraz szacujemy koszty związane z lokalnym pozycjonowaniem strony internetowej fotografa. Dla potrzeb analizy wybraliśmy Częstochowę – miasto liczące 225 000 mieszkańców. Dzięki zastosowaniu profesjonalnych strategii SEO, pozycjonowana witryna szybko i bezpiecznie dotrze do TOP-10, przyciągając większą liczbę klientów i ciesząc się uznaniem w lokalnym środowisku.
Jak już wspominaliśmy, na potrzebę poniższego audytu wybraliśmy jedno, średniej wielkości miasto – Częstochowę. Przygotowaliśmy analizę, na którą składają się 3 frazy: jedna główna oraz dwie dodatkowe. Suma miesięcznych wyszukiwań przekracza 2000, co w praktyce zapewnia pełny zasięg do wszystkich mieszkańców aglomeracji częstochowskiej.
Fraza Główna | Ilość wyszukiwań | Konkurencyjność |
---|---|---|
fotograf częstochowa | 1600 | Duża |
Frazy dodatkowe | Ilość wyszukiwań | Konkurencyjność |
---|---|---|
fotograf ślubny częstochowa | 210 | Średnia |
fotograf czestochowa | 260 | Średnia |
Analiza wybranych fraz:
Pod lupę wzięliśmy obecnych liderów w TOP-10, a wnioski są następujące:
Garstka nowoczesnych stron: Kilka stron z TOP-10 prezentuje się dobrze, a pozostała, zdecydowana większość wymaga optymalizacji pod kątem treści i przede wszystkim – nawigacji. Czołowe witryny posiadają rozbudowaną strukturę, elementy interaktywne (czat / liveCall), a także treści w postaci poradników, wpisów oraz portfolio. Wiele stron jest wysoko w wynikach wyszukiwania pomimo ewidentnych błędów optymalizacji. Średnia dla TOP-10 wynosi niespełna 90 punktów SEO, co daje dużą przewagę nowym, dobrze zoptymalizowanym stronom.
Blog i portfolio: Większość stron z TOP-10 prowadzi bloga lub bazę wiedzy, ale wpisy nie są dodawane regularnie. Szczególną uwagę kładliśmy na portfolio i ponad połowa stron nie stosuje w nich opisów, ani nie optymalizuje zdjęć. Strona aspirująca do TOP-10 w Częstochowie powinna publikować treści na blogu i opisywać sesje wraz ze zdjęciami w portfolio.
Profil linkowy: Duże pole do działania dla nowych, zoptymalizowanych stron. Czołówka stron z TOP-3 skupia się na budowaniu solidnego profilu linkowego. Pozostałe strony mają niski autorytet domeny (często 0 lub niewiele powyżej), a także po kilkanaście backlinków. To dobra informacja dla nowych stron, którym wystarczy pakiet mocnych linków (25), aby w krótkim czasie osiągnąć wyższe pozycji od konkurencji.
Zastój poza TOP-10: W drugiej dziesiątce wyników wyszukiwań istnieje sporo nieaktualnych stron. Większość z nich nie posiada ikony witryny (favicon), a daty w stopkach wskazują, że zastój niektórych stron wynosi 2 lata. To dobra informacja dla nowych stron, które przy minimum zaangażowania powinny z marszu znaleźć się w TOP-20.
Analiza konkurencji wykazała, że oprócz kilku stron z czołówki, cała reszta nie prowadzi regularnych działań SEO. Pomimo sporej popularności frazy (1600 zapytań), będzie łatwo wprowadzić nową stronę do TOP-10. Poziom optymalizacji niektórych stron z drugiej dziesiątki nie przekracza 80 punktów, co każe nam przypuszczać, że wystarczy 2 miesiące, aby wprowadzić nową stronę do TOP-10.
Po przeanalizowaniu kilkudziesięciu stron z branży fotograficznej, nasze wnioski są następujące:
Nowoczesna, kompaktowa strona: Strona fotografa powinna być kompaktowa oraz intuicyjna w nawigacji, a przy tym posiadać elementy interaktywne jak czat lub liveCall. Osoby szukające fotografa chcą znać cenę usługi zakres współpracy zaraz po przejściu na stronę. Łatwa nawigacja zdecydowanie podniesie poziom U/X na stronie.
Blog oraz portfolio: Kilka stron posiada bloga, ale publikacje nie są regularne. Aby osiągnąć wysokie pozycje i skutecznie je utrzymać wystarczy publikacja 2-4 wpisów miesięcznie. Z analizy wynika, że publikacja 12 wysokiej jakości wpisów powinno zapewnić pozycję w TOP-10. Ważne jest również portfolio. Sesje powinny zostać opisane, a zdjęcia zoptymalizowane. To sprawi, że osoby szukające fotografii w grafikach, trafią na pozycjonowaną stronę. To z kolei wpłynie pozytywnie na całość działań SEO.
Optymalizacja na poziomie 95/100: Podczas gdy konkurencja utrzymuje się na poziomie 80-90/100 punktów w ocenie optymalizacji, pozycjonowana strona powinna mieć ich więcej – 95. Solidna optymalizacja, obejmująca zarówno aspekty techniczne, jak i treść jest absolutnym numerem 1 przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań pozycjonerskich. Choć zdarza się to rzadko, osiągnięcie umownych 95 punktów może sprawić, że strona z marszu pojawi się w TOP-10.
Wartościowe backlinki: Domena musi posiadać wartościowe backlinki, które zbudują jej autorytet (domain authority). Konkurencja w Częstochowie nie zawsze przykłada się do tego aspektu, a to daje przewagę nowym stronom. Pozyskanie 25 mocnych linków wzmocni pozycjonowaną domenę, a to przy poprawnej optymalizacji natychmiast da efekty. Nowe witryny mają szansę z marszu znaleźć się na pozycjach w TOP-20.
Nowoczesna, intuicyjna strona, opisane portfolio, optymalizacja na poziomie 95/100 oraz wartościowe backlinki to elementy zapewniające miejsce w TOP-10. Pozycjonowanie strony internetowej fotografa w zależności od metody zajmie od 60 do 90 dni.
Aby pozycjonowanie strony fotografa było bezpieczne i skuteczne, należy wdrożyć standardową strategię. W początkowej fazie SEO, działania off-site (linkowanie) i on-site (treść na stronie) będą się dzielić po połowie. Po osiągnięciu pozycji w TOP-10 stosunek off-site SEO powinien wynosić 20%, a on-site SEO – 80%. Oto nasz plan osiągnięcia pozycji w TOP-10:
Optymalizacja strony głównej lub zakładki lokalnej: W pierwszej fazie należy skoncentrować się na optymalizacji strony głównej lub dedykowanej zakładki dla frazy „fotograf Częstochowa/ fotograf ślubny Częstochowa […]” do możliwie maksymalnego poziomu, tj. 95-100 punktów SEO.
Treści oraz opisy portfolio: Unikatowe treści są nie tylko atrakcyjne dla użytkowników, ale także doceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Treści zakładek powinny przekraczać 5000 znaków, co pozwoli zyskać przewagę nad konkurencją, która ma krótsze teksty. To samo tyczy się opisów sesji w portfolio. Ich długość powinna przekraczać 3000 znaków. Konkurencja praktycznie tego nie robi.
Wzmocnienie domeny pakietem linków: Domenę należy wzmocnić przy użyciu pakietu 25 linków firmowych lub branżowych. Dzięki temu wzrośnie jej autorytet, a to niemal natychmiast przełoży się na wzrost pozycji w Google. Pozyskiwanie linków można rozpocząć w każdej chwili, nawet przed optymalizacją strony.
Pozycjonowanie blogiem: W przypadku tej branży, blog będzie istotny od samego początku pozycjonowania. Należy skonstruować idealny profil linków wewnętrznych, gdzie tematyka artykułów będzie obejmować szczegóły wybranych usług fotograficznych, np. „Jak przygotować się do fotografii ślubnej?”. Do osiągnięcia pozycji w TOP-10 dla wszystkich fraz będzie potrzebnych 12 wpisów, a do utrzymania pozycji – 2 wpisy miesięcznie.
Powyższa strategia SEO obejmuje zarówno aspekty techniczne, jak i te dotyczące treści. To sprawi, że pozycjonowana strona stanie się nie tylko atrakcyjna dla wyszukiwarek, ale przede wszystkim dla potencjalnych klientów.
Poniżej przedstawiamy analizę kosztów pozycjonowania strony fotografa, uwzględniając różne modele współpracy. Wskazujemy również przybliżony czas potrzebny do osiągnięcia pozycji w TOP-10.
a) Pozycjonowanie bez umowy:
– optymalizacja 1 zakładki: 400,00 zł
– pakiet 25 linków „Elite Link 1”: 400,00 zł
– Wpisy blogowe (12 artykułów): 3600,00 zł
Łącznie przewidywane koszty: 4400,00 zł netto
b) Pozycjonowanie w modelu abonamentowym
Korzystając z modelu abonamentowego koszt pozycjonowania wyniesie 900,00 zł / miesięcznie, a czas potrzebny do osiągnięcia pozycji w TOP-10 to około 3 miesiące.
Łącznie przewidywane koszty: 900,00 zł / miesięcznie
c) Pozycjonowanie z płatnością za efekty: umowa na 12 lub 24 miesiące
Koszt pozycjonowania frazy po osiągnięciu przez nią pozycji w TOP-10*:
(fraza z polskimi znakami)- fotograf Częstochowa: od 275,00 do 450,00 zł / miesięcznie
– fotograf ślubny Częstochowa: od 80,00 do 100,00 zł / miesięcznie
(fraz bez polskich znaków)- fotograf Czestochowa: od 80,00 do 100,00 zł / miesięcznie
Łącznie przewidywane koszty: od 435,00 do 650,00 zł / miesięcznie
Czas potrzebny do osiągnięcia pozycji w TOP-10 w modelu pozycjonowania za efekty to około 60-90 dni.
*- podane kwoty dotyczą umowy na 12 miesięcy. W przypadku umowy na 24 miesiące koszty są niższe o 10%.
Oferujemy kompleksowe pozycjonowanie stron w Częstochowie, które pomoże zwiększyć widoczność Twojej witryny w tym mieście. Nasza strategia pozycjonowania opiera się na białych metodach SEO, które zapewniają TOP-10 w wynikach wyszukiwania Google.
Pozycjonowanie strony fotografa w Częstochowie może być łatwiejsze, niż się wydaje. Większość witryn w TOP-20 nie angażuje się w regularne SEO, tylko stosuje doraźne rozwiązania (linkowania, publikacja wpisu). Nowa, zoptymalizowana strona z dużą ilością treści oraz autorytetem domeny na poziomie przynajmniej 5 punktów może liczyć na pozycję w TOP-10 w czasie około 3 miesięcy. Na koniec warto przypomnieć, że branża fotografów jest specyficzna i nie tylko TOP-10 generuje zapytania, ale również pozycje w TOP-30. Kluczem do pozyskania klientów będzie interakcja, czyli nawiązywania kontaktu poprzez czat lub LiveCall.
Jeśli prowadzisz studio fotograficzne na terenie Częstochowy i chcesz zwiększyć widoczność swojej strony internetowej, to zapraszamy do skorzystania z naszej oferty. Pomożemy Ci osiągnąć zamierzone cele i finalnie znaleźć w TOP-10 wyników wyszukiwania.